באתי, זרקתי, הלכתי... | על התנהלות אפקטיבית בקבוצות פייסבוק
רבים מאתינו מבלים שעות בפייסבוק, משקיעים בו יותר מבכל אמצעי או ערוץ שיווקי אחר, ועדיין כמעט בכל סדנה אנחנו שומעות את הטענה: "אני נמצא שעות בפייסבוק ולא יוצא לי מזה כלום". השאלה החשובה היא - מה עושים בזמן שבו נמצאים בפייסבוק, איך מתנהלים ביעילות ואיך ממנפים את השעות הרבות הללו להגדלת הקליניקה והרחבת מעגל המטופלים?
 
הפעם בחרנו לדבר על נושא הקבוצות - זירת הפעילות הדינמית ביותר ברשת החברתית.
אנחנו מאמינות שהמהות של פעילות שיווקית בפייסבוק בכלל ובקבוצות פייסבוק בפרט היא יצירת מערכת יחסים, במודל של know-like-trust - קודם להכיר, אח"כ לגלות עניין ולהתחבר ואז לפתח אמון שבסופו של דבר יכול להוביל לפניה / רכישה / המלצה.

כלומר, כשאנחנו מגיבים או מפרסמים פוסט בקבוצת פייסבוק כלשהי -  המטרה היא לגרום לחברי הקבוצה להכיר אותנו ולהתחבר אלינו באמצעותו. השאלה האם מה שאני מפרסם ובעיקר איך שאני מפרסם את זה - באמת יכול להוביל להתפתחות של מערכת יחסים.

כמה שאלות מנחות שכדאי לשאול לפני שמפרסמים:
מערכת יחסים:
האם יש בפוסט שלי הזמנה לאינטראקציה? רצון לעורר דיון או תגובות, או שזאת פרסומת חד-כיוונית גרידא? (רמז: אם הפוסט נגמר בלינק לאתר / דף ובטח אם הפוסט כולו הוא לינק חיצוני בלי אף מילה נוספת - זהו פוסט פרסומי). פוסטים פרסומיים מסוג זה, בדרך כלל אינם אפקטיביים ואנחנו ממליצות להמעיט בהם.

מתן ערך:
אם אני רוצה לפרסם מאמר / הרהור / מחשבה מעניינת - יכול מאוד להיות שיש בהם ערך לחברי הקבוצה, אבל חשוב לבדוק: האם אני רק 'זורק' את הידע לחלל הקבוצה או שיש פה מקום לדיאלוג. האם, למשל, אני טורח להגיב למגיבים בפוסט שלי? האם אני מפרסם את אותו פוסט בשיטת קופי-פייסט בכמה קבוצות במקביל? (או גרוע מזה: מפיץ פוסטים במערכת אוטומטית בלי לטרוח להיכנס לקבוצה בכלל) - כל אלה אינם מעודדים דיאלוג ואף עלולים לעורר אנטגוניזם.

המאמר מעניין אתכם?
עשו לייק לעמוד הפייסבוק שלנו ותהנו 
ממאמרים בשלל נושאים - 
לחצו כאן

הדדיות:
האם אני משתתף בדיונים נוספים בקבוצה או שהפעמים היחידות בהן אני מופיע הן רק כשאני רוצה לפרסם את עצמי? האם הקדשתי זמן להבנת הדינמיקה של הקבוצה ונתתי כבוד לאנשים שכבר נמצאים בה?
האם נתתי להם הזדמנות להכיר אותי או שהתפרצתי כך סתם בזריקת פוסט?
כמו בחיים כך גם בפייסבוק, מערכת יחסים משמעותה הדדיות. אם אתם רוצים שהפעילות שלכם בקבוצות תהיה אפקטיבית - זריקת פוסטים היא ממש לא הדרך לעשות את זה.
 
ולסיכום:
זה אולי מפתה לזרוק פרסומים באינספור קבוצות. יש אשליה של פרסום חינם בפני קהל גדול. אך יש לזכור שלרוב זה לא אפקטיבי ועלול לגרום  לתוצאה ההפוכה - לעורר אנטגוניזם ולפגוע בדימוי המקצועי שלכם. שיווק בפייסבוק בכלל, ובקבוצות פייסבוק בפרט, דורש זמן והשקעה בבניית מערכת היחסים.







* למען הסר ספק המידע אינו מהווה המלצה רפואית מוסמכת ואינו מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה או הוראה או עצה לשימוש או שינוי או הורדה של תרופה כלשהי, אין במידע באתר זה תחליף להיוועצות עם רופא או רוקח בטרם רכישת תכשיר רפואי והתחלת הטיפול בו. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש בתכשיר רפואי. מומלץ להתייעץ עם רופא או רוקח בכל הנוגע למטרות ואופן השימוש, תופעות לוואי, אינטראקציה עם תכשירים רפואיים אחרים.

 
x

#{title}

#{text}

#{price}