האם אתם גדלים יחד עם הקליניקה שלכם?
גדול יותר זה טוב יותר?
בניגוד למה שאנשים חושבים, בעסקים לא תמיד גדול יותר זה טוב יותר. יש מטפלים שגדילה היא הדבר הכי טבעי ונכון עבורם. ויש מטפלים שעבורם "קליניקת בוטיק" רווחית ויציבה, זה בדיוק הדבר הנכון.
 
בכל מקרה גם כאשר הגדילה היא נכונה ומבורכת, חשוב לנהל אותו בצורה נכונה.

 
ניהול נכון של הצמיחה העסקית יבטיח לכם קליניקה יציבה ומשגשגת לאורך זמן. מצד שני, ניהול לקוי של תהליך הצמיחה, יכול לגרום לכם להתווסף לרשימה גדולה של עסקים שנפלו דווקא בגלל הגדילה שחלה בהם.

כמה נושאים שחשוב להקדיש להם תשומת לב במיוחד בתקופה זו:
1.לא לאבד שליטה על הנתונים הכספיים:
גדילה - בעסק בד"כ משנה את כללי המשחק הפיננסיים. ישנן מספר חזיתות שכדאי לשים אליהן לב - המשמעותיות ביותר לרוב הן:

* רווחיות – חשוב לשים  לב האם הגידול בהכנסות אכן מלווה בגידול מתאים ברווחים ובשיעור הרווחיות. לעיתים אנחנו נתקלות במטפלים שמגלים שהגדילה בכלל לא מתבטאת בשורת הרווח. חשוב לזכור בסופו של דבר עסק נמדד בהתבסס על הרווח נטו שהוא משאיר לבעליו ולא בהסתמך על מחזור ההכנסות שלו!

* נקודת האיזון - נקודת האיזון בודקת כמה כסף צריך להרוויח כדי להישאר מאוזנים (לא להפסיד ולא להרוויח). או במילים אחרות מהי ההכנסה המינימאלית אותה חייב המטפל להרוויח. בד"כ בזמן צמיחה של העסק נקודת האיזון נוטה להשתנות, בעיקר בשל העלייה בהוצאות הקבועות. ולכן לעיתים בעלי עסקים מגלים שנקודת האיזון שלהם גבוהה הרבה יותר ממה שהם חשבו.


* תזרים המזומנים - גדילה של הקליניקה כמעט תמיד מלווה בגידול בצרכי האשראי (למצוא קליניקה גדולה יותר, להשקיע בציוד, בשיווק, אולי בעובדים נוספים...). זוהי בדיוק הנקודה בזמן בה עסקים עלולים להיקלע לקשיים תזרימיים. לכן בתקופה כזו חשוב כפליים לשים לב שישנה יתרת מזומנים מספיקה, ולבחון הגדלת מסגרות האשראי.

המאמר מעניין אתכם?
עשו לייק לעמוד הפייסבוק שלנו ותהנו 
ממאמרים בשלל נושאים - 
לחצו כאן

2. לשמור על רמת השירות:
גם רמת השירות היא לרוב בין הגורמים הראשונים שמושפעים מהגדילה. הדבר בד"כ קשור לעובדה שעם הגדילה בעל הקליניקה פחות מעורב בשירות ונכנסים עוד גורמים נוספים המטפלים בנושא (למשל מזכירה). בנוסף, חלק מתהליכי העבודה הופכים מסורבלים יותר - דבר שלעיתים מוביל לירידה ברמת השירות ובשביעות הרצון של המטופלים.

דווקא בזמנים כאלה חשוב להקפיד על נושא השירות. מטופלים מרוצים יהיו בדיוק המנגנון שימשיך להניע את הקליניקה שלכם קדימה. זה הזמן לעצור ולבחון את מערך שירות הלקוחות שלכם.
בנוסף מומלץ לשקול לבצע משוב בקרב המטופלים, כדי לבדוק שביעות רצון, במטרה להישאר עם האצבע על הדופק.
 
3. להקדיש יותר זמן לניהול:
דווקא במצב של צמיחה עסקית, בו יש לכאורה יותר עבודה שוטפת, חשוב שמנהל הקליניקה יקדיש פחות זמן לעבודת הטיפול השוטפת ויותר זמן לניהול. לעתים בתקופות כאלה מנהלים עלולים להיבלע בתוך לוחות הזמנים הצפופים והלחץ הנובע מהגדילה, במקום לעסוק בניהול העסק והמשך הנעתו קדימה על מנת לבסס ולשמר את מגמת הגידול.

זה הזמן להסתכל על העסק ממעוף הציפור. אחת השאלות שכדאי לשאול בשלב זה היא האם כדאי להמשיך את מגמת הצמיחה ולנצל את התנופה שכבר נוצרה בקליניקה? או שאולי להיפך, יש צורך לעצור, לבסס את ההישגים שכבר הושגו, על מנת שלא יעלמו או יגרמו נזק - ורק לאחר מכן לשקול המשך צמיחה.
 
גדילה בקליניקה משמעותה שינוי של כללי המשחק עימם אתם מתנהלים ולכן גם אתם, כמנהלי העסק נדרשים לשנות את האופן בו אתם מתנהלים. מטפל שהקליניקה שלו גדלה ומרגיש שהוא ממשיך לפעול באותו אופן ועם אותם כלים, מומלץ לו לעצור רגע ולתאים עצמו למציאות המשתנה.
  






* למען הסר ספק המידע אינו מהווה המלצה רפואית מוסמכת ואינו מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה או הוראה או עצה לשימוש או שינוי או הורדה של תרופה כלשהי, אין במידע באתר זה תחליף להיוועצות עם רופא או רוקח בטרם רכישת תכשיר רפואי והתחלת הטיפול בו. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש בתכשיר רפואי. מומלץ להתייעץ עם רופא או רוקח בכל הנוגע למטרות ואופן השימוש, תופעות לוואי, אינטראקציה עם תכשירים רפואיים אחרים.
 
x

#{title}

#{text}

#{price}